Dane trzeba podać dla dobra klienta

Czytaj dalej
Fot. Archiwum

Dane trzeba podać dla dobra klienta

- Po co Centrum Handlowemu Jantar wymaga tak dużo danych, wystawiając kartę podarunkową? - pyta nasz czytelnik.

Pan Jerzy kupił kartę podarunkową do wszystkich sklepów w Centrum Handlowego Jantar. - Pomysł świetny, tylko nie mam pojęcia, kto wymyślił, aby przy okazji wyłudzać dane osobowe klientów. Kupując kartę koledze, musiałem podać: swoje imię, nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania, a na druku wypisałem jeszcze numer telefonu - wylicza czytelnik.

- Pani w punkcie zakupu nie potrafiła wyjaśnić, po co im tyle moich danych. Ponieważ najpierw opłaciłem zakup, nie mogłem się wycofać się z transakcji. Na moją uwagę, że nie rozumiem, po co ta procedura, sprzedająca stwierdziła, że ona wykonuje tylko swoją pracę i żebym na nią nie krzyczał. Nie przeczę, mówiłem podniesionym głosem, bo byłem zdenerwowany i zdziwiony procedurą. W innych sklepach płacisz, dostajesz kartę i tyle.

W CH Jantar dowiedzieliśmy się, że obowiązek ujawnienia danych nakazują przepisy. - Wydawca i administrator programu karty podarunkowej jest zobligowany do rejestrowania danych osobowych osób kupujących karty podarunkowe w celu przeciwdziałania oszustwom finansowym i praniu brudnych pieniędzy - tłumaczy Hanna Szczurowska z CH Jantar. - Ponadto karty podarunkowe CH Jantar (w odróżnieniu od reszty kart podarunkowych dostępnych na rynku polskim) są kartami przedpłaconymi działającymi na licencji firmy MasterCard. Regulamin, jak i obowiązujące prawo, zobowiązuje wydawcę i administratora programu kart podarunkowych, jak i firmę MasterCard do pobierania i przechowywania danych nabywców kart do celów obsługi procesów związanych z kartami podarunkowymi. Dane te są bezpiecznie przechowywane, nie są udostępniane osobom trzecim, a także są usuwane z systemu po upływie określonego czasu. Jedną z podstawowych i bardzo ważnych ról udostępnienia danych osobowych
przez zakupującego kartę jest zabezpieczenie naszego klienta w przypadku jej kradzieży, zagubienia czy też zwrotu.

Jest to dokument, który ma zapewnić komfort naszemu klientowi w tych wyjątkowych i niespodziewanych sytuacjach. Dodaje, że klauzula o przetwarzaniu numeru telefonu komórkowego i/lub adresu e-mail jest dokumentem, który klient może wypełnić oraz podpisać dobrowolnie, o czym informuje pracownik Punktu Informacyjnego. Jeśli się zgodzi, będzie informowany o promocjach i eventach w CH Jantar.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gp24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2022 Polska Press Sp. z o.o.