Gruz jest, ale będzie usunięty

Zarząd Infrastruktury Miejskiej zapewnia, że ścieżka rowerowa budowana jest zgodnie ze sztuką. Zarząd Infrastruktury Miejskiej zapewnia, że ścieżka rowerowa budowana jest zgodnie ze sztuką.

- Pręty, stare opony, śmieci i pasy bezpieczeństwa - takie materiały leżą na trasie powstającej właśnie ścieżki rowerowej w kierunku Głobina. Z tego jest ona budowana? - pyta nasz czytelnik.

Kilka dni temu pisaliśmy o budowie ścieżki rowerowej między Słupskiem a Głobinem. W tej sprawie skontaktował się z nami pan Dawid, mieszkaniec osiedla Wersterplatte.

- Jestem rowerzystą, dlatego wzbudził się we mnie niepokój, gdy zobaczyłem, w jaki sposób jest budowana ta tak ważna inwestycja - twierdzi słupszczanin. - Przeraziłem się, gdy zobaczyłem, jakich materiałów używa się do budowy ścieżki. Po usunięciu warstwy ziemi został rozsypany na trasie ciężki gruz składający się z dużych kawałków betonu, cegły, jednak głównie są to rozsypane resztki po różnych materiałach (można natrafić na pręty, stare opony, śmieci czy pasy bezpieczeństwa). W tej chwili idąc po budowanej ścieżce, można poczuć się jak na śmietnisku (sam kurz i śmieci).

Pan Dawid znalazł projekt realizowanej inwestycji. - Zakłada on budowę ścieżki składającej się z warstwy dolnej z piasku, a później z podbudowy zasadniczej - kruszywa łamanego - mówi czytelnik. - Ponadto szukając na stronie ZIM projektu ścieżki rowerowej, przypadkiem natrafiłem na pytania potencjalnych wykonawców, które były zadawane podczas przetargu. Jedno z nich dotyczyło możliwości zamiany kruszywa łamanego na gruz betonowy. Odpowiedź ZIM była jednoznaczna, że nie można zastosować tego materiału. Zadaję sobie pytanie, dlaczego dziś budowana ścieżka rowerowa jest bez warstwy piasku i kruszywa łamanego, a na śladowych ilościach gruzu i śmieciach, o których nie ma mowy w projekcie?

Zadaliśmy to pytanie przedstawicielom Zarządu Infrastruktury Miejskiej. - Warstwa z gruzu betonowego wykonana została poniżej projektowanej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5, jako wzmocnienie podłoża i warstwa mrozoochronna w zastępstwie warstwy piasku, co zostało zaakceptowane przez projektanta - tłumaczy J. Borecki, dyrektor ZIM. - Nie spowodowało to wzrostu kosztów inwestycji. Takie rozwiązanie umożliwiło prowadzenie przejazdów technologicznych w ciągu budowanej drogi dla rowerów. Podbudowa zasadnicza zostanie wykonana zgodnie z projektem z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5. Odnośnie występowania zanieczyszczeń gruzu betonowego, to przed przykryciem kolejnymi warstwami wszelkie niepożądane materiały będą usuwane, a same warstwy zanikające są odbierane na bieżąco przez inspektora nadzoru. Budowa jest kontrolowana i odbywa się zgodnie ze sztuką.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.