Alek Radomski

Komunikacja zastępcza na linii 405 do poprawki

Wymienione szyny i podkłady, porządkowane tereny wzdłuż linii kolejowej - zgodnie z planem trwają prace na linii granica województwa - Słupsk Wymienione szyny i podkłady, porządkowane tereny wzdłuż linii kolejowej - zgodnie z planem trwają prace na linii granica województwa - Słupsk
Alek Radomski

Siatkę połączeń komunikacji zastępczej zmieniono 3 września. Prace nad modernizacją linii 405 potrwają do 2019 roku.

Komunikacja autobusowa między Słupskiem a Kępicami, Miastkiem i dalej Szczecinkiem zastępuje pociągi. Tak brzmi kluczowy komunikat, który przekazują PKP i urząd marszałkowski. Drugi, bezpośrednio z nim związany, mówi o tym, że jakiekolwiek zmiany w siatce połączeń muszą być tak skonstruowane, aby godziny odjazdów autobusów spod dworców PKP współgrały z godzinami odjazdów pociągów np. ze Szczecinka do Poznania. Zmiany są jednak możliwe. Ostatnia miała miejsce na początku miesiąca wraz z rozpoczęciem roku szkolnego.

Jednak lepsze skomunikowanie Korzybia (piszemy o tym na str. 1) poprzez uruchomienie dodatkowego połączenia może nie być wcale takie proste. Urząd marszałkowski ma przekazać wniosek w tej sprawie Przewozom Regionalnym.

- Zdajemy sobie sprawę z sytuacji, jaka jest na linii komunikacyjnej Szczecinek - Słupsk - informuje Sławomir Lewandowski z biura prasowego urzędu. - W chwili obecnej borykamy się z problemem zapewnienia sprawnej komunikacji zastępczej. Niestety, duże utrudnienia napotykamy na poziomie lokalnym. Ciężko uruchamiać efektywną komunikację w momencie podjęcia przez lokalne samorządy modernizacji dróg kołowych. Czas jazdy wydłuża się wskutek wprowadzenia objazdów drogami wątpliwej jakości. Możliwym terminem wdrożenia korekty obecnego układu połączeń jest 15 października 2017 r.

Prace modernizacyjne na linii 405 od granicy województwa pomorskiego w kierunku Słupska i dalej do Ustki rozpoczęły się na początku licpa. PKP informuje, że do tej pory wykonawca wymienił podkłady i szyny na odcinku około 19 kilometrów linii pomiędzy miejscami projektowanych mijanek Kawcze i Kępice. Aktualnie pracuje tam specjalistyczna maszyna do czyszczenia znajdującego się pod torami tłucznia. W ramach rewitalizacji wyremontowane zostaną tory na łącznej długości 70 km.

Przygotowywane są plany na kolejne odcinki. Jeszcze w tym roku przewidziano prace przy przebudowie peronów, mostów i wiaduktów.

Rewitalizacja obejmie w 20 miejscowościach przebudowę 22 peronów. Dogodniejszą komunikację zapewni budowa nowych przystanków: Słupsk Strefa i Ustka Osiedle. W sumie przebudowanych zostanie 47 obiektów inżynieryjnych, m.in. 4 mosty i 8 wiaduktów. Koszt to 202 mln zł. Prace zakończą się do końca 2019 roku.

Alek Radomski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.