Prawie dwa lata czeka na rachunek z Energi

Czytaj dalej
Fot. Czytelnik

Prawie dwa lata czeka na rachunek z Energi

- Od czerwca 2015 roku, czyli od chwili kupna mieszkania, nie dostałem jeszcze faktury za prąd - mówi nasz czytelnik.

Pan Paweł w czerwcu 2015 roku kupił mieszkanie. - Na protokole mamy wyszczególniony m.in. licznik energii elektrycznej o numerze 22278576 ze stanem 28531,3 KWh. Pojechaliśmy z protokołem do Energi, aby przepisać licznik i podpisać nową umowę. Tam namówiono nas na zmianę taryfy - opowiada czytelnik.

- Kilka dni później przyszedł do nas pan z firmy Energa z informacją, że będzie wymieniał nam licznik na nowy. Krótko po tym dostaliśmy list 
z Energi. Zaadresowany był na poprzednią właścicielkę mieszkania, była tam faktura na prawie dwa tys. zł i na stary numer licznika. Pani z Energi kazała napisać mi reklamację, tak też zrobiłem. Przez bardzo długi okres nie było żadnej odpowiedzi z Energi. Faktury pani na infolinii nie kazała płacić, co lepsze, nie mogli znaleźć w systemie reklamacji, którą złożyłem. Minęły prawie dwa lata i ta pani się do tej pory nie odezwała. Okazało się, że reklamacja jest w systemie, lecz nie pod moim nazwiskiem, a pod nazwiskiem poprzedniej właścicielki.

Nasz czytelnik niedawno otrzymał fakturę na 921 zł, wystawioną we wrześniu 2016 roku i na wskazanie licznika ściągniętego w 2015 roku.

- Na infolinii powiedziałem, że nie zapłacę tej faktury, gdyż jest błędnie wystawiona. Napisałem też e-mail do biura obsługi Energi, w odpowiedzi kazano mi czekać. Czekam więc do tej pory - mówi pan Paweł.

W biurze prasowym Energi dowiedzieliśmy się, że problem jest już rozwiązany.

- Jest nam niezmiernie przykro, że przez powstałą sytuację klient narażony został na zbędny stres. Przepraszamy za niedogodności, które go spotkały. Wystosujemy też oficjalne pismo z przeprosinami i informacją o skutecznym zakończeniu sprawy - pisze Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego Grupy Energa. - Pomyślnie i zgodnie z oczekiwaniami klienta rozwiązaliśmy już bowiem problem z przepisaniem licznika oraz zrealizowaliśmy zmianę taryfy. Nadaliśmy też zaległą fakturę za okres od końca czerwca 2015 do połowy stycznia 2017 z półrocznym terminem spłaty. Dokonaliśmy również korekty rachunku z wrześni 2016 roku, błędnie naliczonego na podstawie szacunkowego odczytu stanu licznika, a nie otrzymanego protokołu zdawczo-odbiorczego. Klient w najbliższych dniach otrzyma fakturę korygującą, na której do zapłaty pozostała jedynie niewielka suma.

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gp24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.