Przetarg na śmieci pod specjalnym nadzorem

Czytaj dalej
Fot. Łukasz Capar
Aleksander Radomski

Przetarg na śmieci pod specjalnym nadzorem

Aleksander Radomski

Ponad cztery tysiące złotych kosztuje nadzór zewnętrznego specjalisty nad przetargiem na wywóz słupskich śmieci.

Prace nad przetargiem na odbiór odpadów z nieruchomości zamieszkałych są w toku. Mowa o zamówieniu publicznym, które słupski ratusz pod koniec września zdecydował się powierzyć zewnętrznemu podmiotowi.

Jak już pisaliśmy, była to decyzja podyktowana paraliżem, który dotknął referat ds. zamówień publicznych ratusza, w którym tylko trzech pracowników z pięcioosobowego zespołu dysponuje odpowiednimi kompetencjami. Jeden z urzędników przebywa na zwolnieniu lekarskim. Dwóch kolejnych z końcem października kończy tam pracę.

Miasto sięgnęło więc po zewnętrznego eksperta ds. zamówień. Ma nadzorować śmieciowy przetarg. Koszt tej usługi to 4,4 tysiąca złotych. Umowa między specjalistą a urzędem została podpisana. W rejestrze umów na internetowej witrynie Słupska dopiero zawiśnie.

Urzędowi zależało na kompleksowym przeprowadzeniu postępowania. „Od przygotowania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) do podpisania umowy z wykonawcami” - to cytat z oficjalnego dokumentu w tej sprawie. Tymczasem w prace nad przetargiem zaangażowani są również urzędnicy magistratu. Tak wynika z zapisów zarządzenia o powołaniu komisji przetargowej. Jej przewodniczącym został wybrany przez ratusz ekspert, a członkami urzędnicy, którzy opracowali opis przedmiotu zamówienia. To w oparciu o niego wynajęty specjalista sporządził SIWZ. Wspólnie z urzędnikami przygotował kryteria oceny ofert. Wspólnie też, bo kolegialnie i komisyjnie, dokonają wybory tej najlepszej.

4,4 tysiąca złotych zapłaci słupski ratusz za nadzór nad przetargiem, nad którym pracują również urzędnicy

Po co więc miastu pomoc zewnętrznego eksperta?

- Mamy dużą zmianę w ustawie zamówień publicznych - odpowiada Iwona Wójcik, sekretarz w UM Słupsk. - Zwłaszcza przy postępowaniach unijnych (powyżej 30 tys. euro - dop. red.), takie jak to. Zadaniem eksperta jest przygotowanie SIWZ i dopilnowanie, aby odpowiadał rygorom ustawy. Musieliśmy to zlecić, ponieważ doświadczony pracownik przebywa na chorobowym. Komisja też jest konieczna. Otwarcie ofert zaplanowaliśmy na 1 grudnia. Nie widzę zagrożeń dla tego przetargu.

Kłopotów nie powinno być też z innymi zamówieniami, które początkowo miały zostać zlecone na zewnątrz. Miały, bo ich opracowaniem obarczono ostatecznie pracowników Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej. Razem z urzędnikami z UM zajmują się zamówieniem na dostawę materiałów biurowych. Również na dostawę materiałów eksploatacyjnych do drukarek. To duży, wspólny zakup dla jednostek organizacyjnych ratusza.

Przeczytaj także:



Aleksander Radomski

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.gp24.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.