W handlu zarabia się coraz lepiej. To bój o pracowników - tych wciąż w całej Polsce brakuje. Są lepsze branże z mniejszą liczbą obowiązków

Czytaj dalej
Fot. Aneta Zurek / Polska Press
Ewa Andruszkiewicz

W handlu zarabia się coraz lepiej. To bój o pracowników - tych wciąż w całej Polsce brakuje. Są lepsze branże z mniejszą liczbą obowiązków

Ewa Andruszkiewicz

Od nowego roku lepiej zarabia się w Biedronce, od marca w Lidlu, a teraz w Tesco. Zadowoleni pracownicy to większa liczba klientów - takim tropem zdają się iść największe sieci handlowe, proponując swoim załogom coraz to wyższe zarobki. Ale pieniądze to najwyraźniej nie wszystko, bo chętnych osób do pracy w sklepach cały czas brakuje.

- Pracownikom każe się być piekarzem, kasjerką, magazynierem, sprzątaczką, a niekiedy nawet ochroniarzem, który pilnuje, czy klienci nie kradną.

Jeśli porównamy poziom wynagrodzenia do zakresu obowiązków, to praca w handlu przestaje być atrakcyjna. Do tego dochodzą jeszcze problemy z urlopami i zmienne grafiki. Ponadto osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy, nie czują presji pt. „muszę wziąć tę pracę, bo innej nie znajdę”. Wręcz przeciwnie, młodzi ludzie mają możliwość wyboru.

- tłumaczy Robert Jacyno, rzecznik NSZZ „Solidarność ‘80” w Biedronce.

  • Ile wynosi pensja z dodatkami?
  • Jak zmieniła się kwota, którą zarabia się w handlu w 2018 roku?
  • Dlaczego coraz więcej osób rezygnuje z pracy w handlu?
Pozostało jeszcze 86% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Ewa Andruszkiewicz

Na łamach "Dziennika Bałtyckiego" poruszam najczęściej tematy związane z Sopotem. Piszę o tym, co dzieje się w mieście, o działaniach władz kurortu, nowych inwestycjach i problemach mieszkańców. Interesują mnie także zagadnienia skupione wokół zakazu handlu w niedziele, jego wpływie zarówno na drobnych przedsiębiorców, jak i największe sieci dyskontowe.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.