Aleksander Radomski

Zaczął się remont linii kolejowej 405

Na trasie Słupsk-Miastko nie pojedziemy pociągiem POLREGIO, lecz autobusem zastępczym z logo firmy. Przewoźnik od dziś uruchamia komunikację zastępc Fot. Łukasz Capar Na trasie Słupsk-Miastko nie pojedziemy pociągiem POLREGIO, lecz autobusem zastępczym z logo firmy. Przewoźnik od dziś uruchamia komunikację zastępczą.
Aleksander Radomski

Ruszył dzisiaj (poniedziałek, 3.07) remont linii kolejowej numer 405: na razie na odcinku od Słupska do Miastka. Fragment między Ustką a Słupskiem modernizowany będzie po zakończeniu sezonu turystycznego.

Zakres prac zakłada wymianę sieci torowiska. Zadecydowano więc o wstrzymaniu ruchu i uruchomieniu od dzisiaj (poniedziałek) autobusowej komunikacji zastępczej.

Autobusy w trasę wyruszą sprzed dworców. W Kobylnicy, Widzinie, we Wrzącej Pomorskiej i Kępce zatrzymają się na przystankach PKS-u. Przewozy Regionalne zapewniają, że rozkład jest taki, aby pasażerowie jak najmniej odczuli niedogodności związane z tymczasowym brakiem połączeń kolejowych.

Uwaga, przejazd odbywać się będzie na podstawie biletu kolejowego. PR zaznacza w swoich komunikatach, że nie będzie możliwości przewozu rowerów i wózków, jednak jak nas zapewniono, jeśli wózek będzie składany, to można zabrać go z sobą. Autobusy mają być klimatyzowane i niskopodłogowe.

Godziny odjazdów autobusów

Autobusy nie będą dojeżdżały bezpośrednio do wszystkich stacji kolejowych, ale, jak informuje przewoźnik, pasażerowie będą korzystać z przystanków zlokalizowanych w innych, bardziej dogodnych dla nich miejscach wskazanych w rozkładzie jazdy.
Z Miastka autobusy odjadą o godz.: 4.02, 4.37, 5.49, 11.30, 14.46, 15.50 i 17.35. W przeciwnym kierunku o: 7.30, 11.00, 12.40, 13.40, 15.29, 16.10 i 19.45. Trasę mają pokonywać w czasie około dwóch godzin. Jedna para autobusów będzie kursowała do i ze Szczecinka. Odjazd ze Słupska o 7.30, przyjazd do Szczecinka o 10.58. Ze Szczecinka autokar wyruszy o 4.32, w Słupsku będzie o 7.17.

Ustka później

Przypomnijmy, że początkowo zarządca infrastruktury, czyli spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, zakładała rozpoczęcie prac trzeciego września, jednak w związku z pojawieniem się możliwości wcześniejszego rozpoczęcia robót termin realizacji został przyspieszony. Zamknięcie tej linii od Słupska od Szczecinka ma potrwać do 9 grudnia tego roku. Fragment od Słupska do Ustki nie będzie modernizowany w sezonie. W tym przypadku prace powinny rozpocząć się dopiero po wakacjach.

Nowe tory

W ramach inwestycji przebudowane zostanie blisko 90 km linii kolejowej na odcinku od granicy województwa pomorskiego do Ustki. Inwestycja przewiduje wymianę sieci trakcyjnej oraz torowiska, wzmocnienie podtorza, a także przebudowę 53 przejazdów kolejowych, 8 wiaduktów oraz 4 mostów. Zrewitalizowanych zostanie także 26 peronów - obiekty zyskają nowe oświetlenie, wiaty ochronne oraz elementy małej architektury. Dodatkowo na stacji Kępice powstanie pod torami nowe przejście dla pieszych. Co więcej, wykonane zostaną również prace z zakresu branży telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej, sanitarnej oraz sterowania ruchem kolejowym.

Po zakończonej modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na trasie do 100 km/h, a towarowe do 80 km/h. Niestety, linia nie zostanie zelektryfikowana. Zwiększyć ma się za to siatka połączeń. Takie zapewnienie złożył Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Aleksander Radomski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.